måndag 20 september 2010

Låt mig säga några ord

Jag kan inte vara tyst, jag kan inte få nog att prata om detta. Jag kan inte sluta säga emot folk som inte förstår vad det är som händer. Folk som röstat men inte inser vad som kan hända.

Jag pratar om Sverige Demokraterna.

Att Sverige Demokraterna inte är rasistiska eller främlingsfientliga är fel. Det är så jävla fel. Vi kan inte stänga portarna för folk som behöver oss, vi kan inte neka dom rätten att leva som fria människor i ett land där vi är just fria. Folk tror att det inte spelar så stor roll att SD har kommit in riksdagen, men låt mig säga. DET SPELAR ROLL. Har dom väl fått in en fot, så kan dom lägga sina mest extrema åsikter på hyllan och locka fler godtrogna människor till att tro på dom. Eftersom det är en demokrati vi lever i så har dom nu sin rätt att få fram sina åsikter i riksdagen, dom har även den rätten att genomföra dom till en viss del. Det är självklart, det är våran demokrati. Men jag har även min rätt att säga detta, jag tycker att dom kan dra åt helvete.

Som dom har sagt, att man inte ska få adoptera barn som kommer utanför Europa är bara äckligt, sjukt och får mig att må illa. Jag personligen har alltid haft en tanke om att få ta hand om ett barn som inte är mitt eget, ett barn som jag vet behöver mig. Förstår dom inte det, att folk behöver oss? Förstår ni inte det, mina kära medmänniskor? Vad tänker ni med?

Vill ni inte ha ett bra samvete? Vill ni låta folk som lever under hot fortsätta leva i sitt land för att dom inte har någonstans att ta vägen? Om det blir dåligt i Sverige, vill ni inte då bli bemötta i en famn som tar hand om er, i ett annat land? Där ni känner att ni kan behålla eran religion, ert sätt att leva? Era egna röster? Jag vill det, om jag vill. Jag vill inte leva i ett Sverige där vi bara ska vara Svenska, där vi ska leva som vi gjorde på 50-talet. Det är det dom vill.

Sen angående deras valvideo när ett gäng kvinnor i burka (invandrarna) springer med en gammal tant, den handlar om att man ska stoppa invandringen för att hjälpa dom äldre. Det jag vill få fram är SD's ogillande gentemot muslimer, varför låter dom gruppen som ska representera invandrare ha burka på sig. Alla invandrare bär inte burka, detta visar mycket.

Så fel, så otroligt fel.

2 kommentarer:

Maja Karin Persdotter Olsson sa...

Jag understryker varenda ord du har skrivit!

Kim sa...

Bra skrivet Linnea. så saaant :D asbra.