torsdag 10 juni 2010

Jag släpper ut fåglarna som bor under huden



1.2.
Det är som ett tjockt moln i mitt huvud. Tungt och fullt av regn blandat med skratt. Idag på jobbet pratade jag lite extra med mannen som alltid är så glad och pratar om sitt liv. Jag lipade till städaren, som sen hällde vatten över golvet. Kl: 22.00 kunde jag inte vänta på att han skulle torka bort allt vatten, så jag tog av mig mina ballerina skor och marscherade in barfota i köket. Fick höra "You are crazy", följt av ett skratt.

Ibland vet man inte riktigt vart man ska placera sina känslor, om dom är bra eller dåliga. Tvivel blandat med skratt. Men jag ler, jag tänker på allt intressant som kan hända för att inte tappa bort mig själv. Men imorgon tar jag studenten, vi slutar för att börja historien där. Imorgon kl. 13.00 är jag fri. Med alla möjligheter i världen.

1 kommentar:

bella sa...

å! puss ☂