måndag 3 augusti 2009

God Replies

Addictive abusers are not allowed to rygga tillbaka av smärta
när händerna känner pulsen beneath a grils lonley ribs

Lyssna noga nu
---------------dom drar mig från hörnen--------------för att
för att långsamt
------
ta mina patetiska försök till vad som liknar andetag

I experienced her the first time we met
she worked hard to provide
----en massa jävla tonårstankar om att lära sig hur man lever

Just a thought -
-----------------have you heard of
-----------------känslorna jag arkiverar efter klockslag
-----------------djup ner i golvet - under dammråttor och
-------------------------------------------------torkade tårar?

Fastnar i fästet jag greppade om den sista tron om att fylla
---------------------------------------------kontinenterna
innan vi går vidare åt olika --------- repliker

lines about burned picutres
föreställande
-------------de första stegen
-----------------------tagna åt
fel håll på en nedlag
perrong i ett oktober kallt Solna

I motvind försöker jag komma på vad jag borde ha sagt när
logiken blev ologisk och vänd ut och in

Det roligaste som hände var nog när det mittersta mötte det
självklara ------------------------------------fem minutes to late

För det var ju rätt så personligt när han slet av hennes blommiga sidenklänning och drog henne i håret samtidigt som han flåsade henne i örat och tryckte kviven mot hennes hals.

And she thought:
Beyond the wizzards hands i will find love

© Linnéa Sjöholm

Inga kommentarer: