fredag 10 juli 2009

Rörelsen är fjärilstunn

Dina fingrar glider längs min ryggrad, återöppnar huden, varsamt. Rörelsen är fjärilstunn och kommer inifrån.

Jag sjunker in under din hud.

Du vaknar, pulsen vacklar, du pressar dina händer mot mitt bröstben. Jag faller, långsamt utan händer, stänker ned din hud. Det gnistar utanför, november.

Jag lär mig själv att andas.

Cecilia Hansson
Revbensdagar, morgnar.

Begraver mig i böcker, satt på biblioteket idag och bläddrade igenom hela lyrikavdelningen det tog mig några timmar. Älskar att sitta och se orden flyga runt, sitta och fundera på vilka som har läst samma textrader och om dom har fått samma känslor. Det bästa är ändå att hitta små markeringar, eller små egna ord som någon annan har skrivit ner i boken.

2 kommentarer:

Minuit sa...

wow. jag gillar det här väldigt mycket!

Linnéa sa...

låna boken den är jätte fin :)