måndag 15 juni 2009

Avslagna Drömmare

att vara tillräcklig känns alltför svårt

steg 1 säger hon; tänk dig historien, se den från
andra vinklar än din egen. Steg 2, hon fortsätter;
ät upp enskildheten du skapat till problemen,
för att sedan fackligt dela upp sagan krävs fler rätt
i den riktiga räddningen

det är så otroligt fel och jag blundar för sanningen
och vid utsträckning ser man stympade
verbala misstag

ett graderat band försöker desperat visa vart känslan
ligger på en oberörd skala - den geometriska signaturen
som gör dig mänsklig existerar inte

snälla, låt bli att baktala mig i brev om misstankar

genom undersökningar och tillrättavisningar
grundar jag ha begären på svindyra attraktioner

ordningen förspråkar mitt yttre när
mekaniska dumheter suger ner mig i
mitt inre om avslagna drömmare


© Linnéa Sjöholm

Inga kommentarer: