söndag 22 mars 2009

22:24

jag vattnar havet i mitt tak
med den återkommande ångesten
i mitt huvud

jag räknar kamelerna
som står uppradade utanför mitt fönster

känslorna jag alltid haft är desamma
men jag förändrar mina tankar om mig själv

dömer mig själv hårdare än innan
självkritiken får det att värka i
hela kroppen, i alla ben

ligger avsvimmad under bron i väntan
väntan på att förändras
att bli lättare
att förstå varför jag gör
mina iskalla fel

vattnet under bron fryser
och jag skickar vykort till
mina misstag och ber om ursäkt
för mitt svåra beteendemönster

© Linnéa Sjöholm

2 kommentarer:

Linn sa...

Du skriver mycket bra! Var får du inspiration ifrån, förutom dig själv? puss

Sidekick rings, "what's up? holla!" sa...

Åh tack, jag vet inte faktiskt, det bara kommer i huvudet. :>